18.04. |
QUERDENKEN I: Modes of Relating
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Martina Klausner, Sharon Macdonald, Jörg Niewöhner, Jonas Tinius |
25.04. |
Projective Identification in Syrian-German Interactions:
Erotic Conflict, Intersubjectivity, and the Thresholds of Integration
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John Borneman (Princeton/CARMAH) & Parvis Ghassem-Fachandi (Rutgers University/CARMAH)
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02.05. |
Mind the Gap: Toward a Political History of Habit
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Tony Bennett (University of Western Sydney/CARMAH) |
09.05.
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After Death: Event, Narrative, Feeling |
Michael Lambek (University of Toronto/Wissenschaftskolleg Berlin)
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16.05.
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QUERDENKEN II: Beobachtung und Methode:
Ethnografische Perspektiven auf Kunst und (Natur)Wissenschaft
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Jens Roselt (Universität Hildesheim), Jörg Niewöhner und Jonas Tinius |
23.05.
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Corruption and Scale: Notes on India and Beyond
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Arjun Appadurai (NYU/IfEE)
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30.05.
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Making Zambia Comparable: Pisa for Development, an International Education Assessment Scheme
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Estrid Sørensen (Ruhr-Universität Bochum) |
06.06.
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Designing and Doing Co-laboration on the Role of Urban Living in Psychosis
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Ola Söderström (Université de Neuchâtel) |
13.06.
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Affective Materiality and its Relation to the Transformation of Public Space
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Catherine Wanner (Penn State) |
20.06.
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Collaborate! Wie ein vielstimmiger, wandernder Imperativ die ethnografische Wissensproduktion verändert
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Michi Knecht (Universität Bremen) |
27.06.
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„The World that Could be“ - Gender, Bildung, Zukunft und das Projekt einer ‚Anticipatory Anthropology‘
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Antrittsvorlesung von Silvy Chakkalakal
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04.07.
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Of Safe Spaces, Comfort Zones and Topologies: Relating to Race in Contemporary South Africa
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Katharina Schramm (Freie Universität Berlin) |
11.07.
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QUERDENKEN III: Interdisziplinäre Forschungswerkstatt, Bühne des Wissens, Open Lab: Strategien der Präsentation von Wissenschaft im Museum
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Friedrich von Bose, Leonore Scholze-Irrlitz, Joachim Kallinich, Margareta von Oswald
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18.07.
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Stadt gerechter machen: Zivilgesellschaftliches Engagement in/für Berlin
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Beate Binder, Alik Mazukatow, Studierende der Europäischen Ethnologie und der Gender Studies
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